CHICAGO

SCENARIUSZ: Fred Ebb i Bob Fosse
REŻYSERIA: Wojciech Kościelniak
CHOREOGRAFIA: Ewelina Adamska - Porczyk
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY: Anna Chadaj
KIEROWNICTWO MUZYCZNE: Sebastian Bernatowicz
PRZYGOTOWANIE WOKALNE: Justyna Motylska

P R E M I E R A : 25 LISTOPADA 2017 r.

Chicago rok 1929. Gospodyni domowa Roxie Hart wierzy, że jej życie odmieni się za pomocą śpiewu i tańca. Jej jedynym pragnieniem jest podążyć w ślady gwiazdy kabaretu – Velmy Kelly. Gdy obie lądują w więzieniu oskarżone o popełnienie morderstw, Roxie otrzymuje niepowtarzalną szansę, by spełnić swoje marzenia, zwłaszcza, że z pomocą przychodzi jej znany adwokat Billy Flynn.  Blok więzienny zarządzany jest przez skorumpowaną naczelniczkę Morton „Mama”, która za pieniądze załatwia wszystko.

Prapremiera „Chicago” w reż. Boba Fosse’a miała miejsce 3 czerwca 1975 r. na Broadwayu, dwa lata później musical zszedł z afisza. Spektakl wznowiono w 1996 r. i od tej pory grany jest nieprzerwanie. Widowisko cieszy się ogromną popularnością nie tylko na Broadwayu, zostało wielokrotnie przetłumaczone i wystawione w 30 krajach na całym świecie. W 2003 r. rok Rob Marshall podjął się ekranizacji dzieła i osiągnął ogromny sukces, film zdobył 17 nagród, w tym 6 Oskarów.

Już jesienią pierwszy raz w Krakowie będzie można zobaczyć musical CHICAGO. Spektakl oparty jest na autentycznych wydarzeniach, które miały miejsce w Chicago w latach 20-tych. Reporterka Chicago Tribune opisała historię dwóch kobiet, które trafiają do więzienia i stają przed sądem za morderstwa.

W VARIETE za reżyserię odpowiada doskonale wszystkim znany i niezwykle ceniony przez krytyków i widzów Wojciech Kościelniak. Na scenie zobaczymy 19 aktorów, którym towarzyszy zespół 14 muzyków. Taki tytuł na scenie VARIETE gwarantuje sukces na całą Polskę, który nie może Cię ominąć!

plakat_afisz20

Recenzje:

http://musicalove.info/chicago-recenzja

http://www.dziennikpolski24.pl/aktualnosci/a/kulturalki-musical-chicago-w-teatrze-variete-to-niestety-sukces,12745182/

Zachwycające „Chicago” w Teatrze Variete [recenzja]

 

 

 

 

 

Kup bilet

<<wróć

person

WOJCIECH KOŚCIELNIAK Reżyseria

Reżyser, pedagog, aktor. Ukończył PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie – Wydziały Zamiejscowe we Wrocławiu. Występował na scenach teatralnych już od czwartego roku studiów (m.in. w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze i w Teatrze Polskim we Wrocławiu). Od 1995 roku reżyseruje muzyczne spektakle teatralne, koncerty piosenki aktorskiej i widowiska telewizyjne. W latach 2002–2006 był dyrektorem Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, a w roku 2006 został dyrektorem artystycznym 27. Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Współpracuje również z Teatrem Muzycznym w Gdyni, w którym wyreżyserował znakomicie przyjęte musicale: „Hair” (zrealizowany ponownie w Gliwickim Teatrze Muzycznym), transoperę „Sen nocy letniej”, „Francesco”, „Lalkę”, „Bal w operze”, „Chłopi”, czy „Zły”. W Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu wyreżyserował m.in. „Idiotę”, „Frankensteina”, „Mistrza i Małgorzatę”. W Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu – „Ferdydurke”. W Teatrze im. J. Słowackiego wyreżyserował: „Ziemię obiecaną”, „Bracia Dalcz i s-ka”, „Solaris”. W warszawskim Teatrze Syrena – musical „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy” i „Karierę Nikodema Dyzmy”. We Wrocławiu zrealizował również widowisko „Kombinat” (na podstawie utworów zespołu Republika), prezentowane na Gali 23. Przeglądu Piosenki Aktorskiej w 2002 roku, widowisko „Tak jest” na podstawie utworów Jacques’a Brela, „Operę za trzy grosze” (nagroda dla najlepszego spektaklu na 2. Festiwalu Teatrów Muzycznych, Gdynia 2009), show muzyczne „Gorączka” na podstawie przebojów Elvisa Presleya (na zlecenie TVP z okazji jubileuszu czterdziestolecia wrocławskiego ośrodka Telewizji Polskiej), „Mandarynki i pomarańcze” – poezję Juliana Tuwima z muzyką Leszka Możdżera (Gala 24. Przeglądu Piosenki Aktorskiej, 2003), „West Side Story” (premiera na 25. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, 2004), „Galerię” – piosenki Jacka Kaczmarskiego (wydarzenie 25. Przeglądu Piosenki Aktorskiej) oraz „Scat, czyli od pucybuta do milionera” z muzyką Leszka Możdżera – pierwszy na świecie musical bez słów. Stale współpracuje też z uczelniami teatralnymi, w których wyreżyserował m.in. muzyczne wersje „Snu nocy letniej”, „Procesu”, „Ślubów panieńskich”, „Niech no tylko zakwitną jabłonie”, „Cyberiadę”, „Pibloktoq”. Jego poszukiwania twórcze konsekwentnie zmierzają w stronę nowego myślenia o teatrze muzycznym i są próbą wypełnienia luki pomiędzy operą i operetką a klasycznym musicalem broadwayowskim. Muzyczne adaptacje klasyki literackiej Wojciecha Kościelniaka spotkały się z dużym aplauzem publiczności i krytyków. W 2011 roku był nominowany do Paszportu Polityki w kategorii „Teatr” 2010. W roku 2015 uzyskał tytuł profesora sztuk teatralnych.
person

EWELINA ADAMSKA - PORCZYK Choreografia

Absolwentka Wydziału Pedagogiki, instruktor rekreacji ruchowej przy Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Od dzieciństwa związana ściśle z tańcem ludowym. Jej debiut teatralny to „Piotruś Pan” w reżyserii i choreografii Janusza Józefowicza. Obecnie związana z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu jako aktorka i choreograf. Jest autorką choreografii do Gali 33. Przeglądu Piosenki Aktorskiej „Tak jest! Piosenki Jacques'a Brela” i do spektaklu „Chłopi” (reż. W. Kościelniak) w Teatrze Muzycznym w Gdyni, „Rodziny Addamsów” w Gliwicach i „Zakonnicy w przebraniu” Teatrze Muzycznym w Poznaniu. W Capitolu przygotowała choreografię do spektaklu „Nasza mama czarodziejka”. Podziwiać ją można było w licznych produkcjach teatralnych jak np. „My Fair Lady” (reż. Anna Kękuś-Poks), „West Side Story” (reż. W. Kościelniak), „Śmierć w górach” (reż. K. Imiela i C. Studniak), „Mała Księżniczka” (reż. M. Weiss-Grzesiński), „Operetka” (reż. M. Zadara – Albertynka), „A Chorus Line” (reż. M. Hamilton – Connie), „Idiota” (reż. W. Kościelniak), „Ścigając zło” (reż. K. Imiela). Aktualnie można ją zobaczyć w roli Crissy w musicalu „Hair” (reż. K. Imiela), roli Mariji we „Frankensteinie” (reż. Wojciech Kościelniak), Mistrzu i Małgorzacie w roli Helli (reż. W. Kościelniak), w „Kocham cię. Ja ciebie też nie” (reż. C. Studniak) jako France Gall, „Nine” (reż. P. Partum) jako Annabella i Zakonnica,
w „Trzech muszkieterach” (reż. K. Imiela) w roli Kitty, „Po ‘Burzy’ Szekspira” (reż. A. Duda-Gracz) w roli Ariel oraz spektaklu „Nasza mama czarodziejka” (reż. A. Oryńska Lesicka) w którym występuje jako Córka.
person

SEBASTIAN BERNATOWICZ Kierownictwo Muzyczne

Pianista, klawiszowiec, kompozytor, aranżer i producent muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fortepianu klasycznego. Lider SEB BERNATOWICZ TRIO, założyciel Fusion-jazzowej grupy EASTCOM oraz JAZZELECTRIC. Do jego projektów zaliczyć możemy m.in. kierownictwo muzyczne nad koncertami w ramach Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie, rolę producenta płyt Renaty Przemyk i Agnieszki Grochowicz, autorską płytę „Tańce Wschodnie” oraz stworzenie muzyki do spektaklu „To właśnie miłość” (reż. R. Aldridge, Teatr STU). W Krakowskim Teatrze VARIETE objął kierownictwo muzyczne musicalu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicza), „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski), a także jest autorem muzyki do spektaklu „Przerażony na śmierć” (reż. R. Aldridge).
person

ANNA CHADAJ Scenografia i kostiumy

Studiowała na Wydziale Rzeźby oraz na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych, na której obroniła dyplom z wyróżnieniem w 2006 r. Tworzy scenografię i kostiumy do spektakli w teatrach dramatycznych, muzycznych, w operach oraz teatrach lalek. Współpracowała m.in.: z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, Teatrem Bagatela w Krakowie, Teatrze Dramatycznym w Warszawie, Operą Krakowską, Wrocławskim Teatrem Lalek, Teatrem Maska w Rzeszowie, czy Białostockim Teatrem Lalek. Współpracuje z Konradem Imielą, Michałem Kotańskim, Katarzyną Aleksander-Kmieć, Jackiem Gęburą, Ewą Piotrowską, Agatą Kucińską, Jerzym Bielunasem, Robertem Drobniuchem. Jest autorką kostiumów ceremonii otwarcia Europejskiej Stolicy Kultury Wroclaw 2016. Do bardziej znaczących jej realizacji należą m.in.: „Trzej Muszkieterowie” (reż. K. Imiela), „Poskromienie złośnicy” (reż. M. Kotański), „Umwuka” (reż. J. Naturski), „Mefisto” (reż. M. Kotański), „Rat Pack, czyli Sinatra z kolegami” (reż. K. Imiela), „Frankenstein” (opera w reż. R. Drobniucha), „Wewnątrz Patty” (spektakl dyplomowy Studium Muzycznego przy Teatrze Muzycznym Capitol w reż. K. Imieli), „Ścigając zło” (reż. K. Imiela), „Czarnoksiężnik z Krainy Oz” (reż. J. Bielunas).
person

TADEUSZ TRYLSKI Reżyseria światła

Absolwent Uniwersytetu w Birmingham i Bartlett School of Architecture University College w Londynie. Współpracuje z wieloma teatrami, jest współtwórcą licznych musicali, a także wystaw i konferencji. W ciągu ostatnich 10 lat zajmował się głównie architekturą światła oraz prowadzeniem wykładów dla uniwersytetów na całym świecie. Jednak to praca w teatrze jest dla niego najważniejsza. Pracował m.in.: nad reżyserią światła podczas Festiwalu Teatralnego w Edynburgu i pływającego teatru na pokładzie największego statku na świecie – Royal Princess, należącego do Princess Cruises. CHICAGO to czwarty projekt, który współtworzy z Krakowskim Teatrem VARIETE – odpowiada także za reżyserię światła przy „Variete Film Show”, „Dziewczynie z plakatu” oraz „Powróćmy do tamtych lat”.
person

JUSTYNA MOTYLSKA Przygotowanie wokalne

Wokalistka, pianistka, pedagog. Absolwentka Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 2005 roku wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. W roku 2008 jako jedna z pierwszych osób w Polsce zdobyła certyfikat nauczyciela techniki wokalnej SLS. Współzałożyciel Międzynarodowego Stowarzyszenia Sztuki Wokalnej „Natural Voice Perfection” oraz Europejskiego Stowarzyszenia Sztuki Scenicznej „Connect Art.”. Jako solistka była gwiazdą kilku znaczących festiwali jazzowych, m.in. Bielskiej Zadymki Jazzowej, Silessian Jazz Meeting’u, czy Starzy i Młodzi - Jazz w Krakowie. Jest również doświadczoną i cenioną wokalistką sesyjną - jej głos brzmi na ponad 20 albumach płytowych różnych wykonawców, m.in. zespołów Püdelsi, czy Kaliber 44. Współpracowała w roli trenera wokalnego z kilkoma polskimi teatrami, z których wymienić należy m.in.: Teatr Bagatela w Krakowie, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Groteska w Krakowie, Gliwicki Teatr Muzyczny, czy Narodowy Stary Teatr w Krakowie. Była też wykładowcą Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach (w latach 2007-2011), a także Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2013-2017). W roku 2014 została zaproszona do pełnienia funkcji mentora międzynarodowej organizacji zrzeszającej nauczycieli śpiewu International Voice Teachers of Mix z siedzibą w USA.
person

SŁAWEK FĄFARA - Atomy Studio Wizualizacje

Atomy łącza się ze sobą tworząc struktury o bardzo różnych właściwościach. Studio to zespół indywidualności, ale połączonych wspólnymi celami, pasją do życia i energią do pracy. Od ponad 10 lat ATOMY studio zajmuje się ruchomym obrazem – wszystkim tym, co mogą zobaczyć oczy: reklamą, spotami TV, animacjami 2D/3D, videomappingami i efektami specjalnymi. CHICAGO to czwarty projekt, który współtworzą z Krakowskim Teatrem VARIETE. ATOMY Studio zaprojektowało i wykonało także wszystkie wizualizacje do spektaklu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz), „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski) oraz „Powróćmy do tamtych lat” (reż. J. Szydłowski).
person

SABINA KARWALA Velma Kelly

Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. w Bielsku – Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi na Wydziale Aktorskim. Finalistka 36. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Na trzecim roku debiutowała w spektaklu „Sześć Wcieleń Jana Piszczyka” (reż. W. Kościelniak) w Teatrze Polskim w Bielsku Białej. Zagrała w dyplomie „Iwona, księżniczka Burgunda” (reż. A. Augustynowicz) oraz w spektaklu „Umrzeć z tęsknoty czyli Najpiękniejsze Piosenki Żydowskie” w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi pod opieką artystyczną Waldemara Zawodzińskiego. Niedawno odbyła się premiera spektaklu „Człowiek z La Manczy” w Teatrze Jana Kochanowskiego w Radomiu z jej udziałem. Oprócz teatru, tworzy również autorski materiał na swój debiutancki album solowy.
person

KATARZYNA OSIPUK Velma Kelly

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie na Wydziale Wokalno - Aktorskim. Debiutowała jako studentka w krakowskiej Łaźni Nowej w Skowycie (reż. M. Podstawny). Współpracowała z Teatrem Barakah, Krakowską Operą Kameralną i Teatrem Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. Na stałe związana z Teatrem im. Jana Kochanowskiego w Opolu, gdzie zagrała w spektaklach: „Srebrne tsunami” (reż. S. Kaczmarek), „Uroczystość” w reż. (N. Rakowski) i „Opole 04” w (reż. A. Korytkowska - Mazur, P. Ratajczak, J. Skrzywanek oraz M. Wierzchowski).
person

ALICJA KALINOWSKA Roxie Hart

Wokalistka, aktorka scen muzycznych, autorka tekstów. Ukończyła Wokalistykę Jazzową na Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Studium Musicalowe przy Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Tytuł Magistra zdobyła na Uniwersytecie Opolskim na kierunku Edukacja Kreatywna z Medialną. Jest współzałożycielką autorskiego projektu muzycznego „Poprzytula”, w którym śpiewa, pisze teksty oraz współkomponuje muzykę. W maju 2013 r. zespół wydał debiutancki album „Pobudzik”, a w 2016 r. kolejny krążek – „Epkę”. Zespół uczestniczył w III edycji programie X-Factor. Od 2008 r. śpiewa w Opole Gospel Choir, który od lat koncertuje śpiewając muzykę gospel, a także towarzyszy wielu gwiazdom polskiej i zagranicznej sceny podczas licznych festiwali. W 2008 r. wystąpiła w koncercie Debiuty 45 KFPP w Opolu wraz z zespołem Alkaline, a w 2009 r. zdobyła nagrodę publiczności w Sopocie w konkursie na interpretację piosenek Agnieszki Osieckiej „Pamiętajmy o Osieckiej”. Była członkinią zespołu Soul City, znanego z II edycji X-Factor. Od 2014 r. współpracuje gościnnie z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Można ją obejrzeć i usłyszeć w spektaklach muzycznych: „The Rat Pack czyli Sinatra z kolegami” (reż. K. Imiela), „Umwuka” (reż. J. Naturski) oraz „Liżę Twoje serce” (reż. A. Glińska). Gościnnie również w spektaklach „Nine” (reż. P. Partun) oraz „Kocham Cię, ja Ciebie też nie” (reż. C. Studniak). Udziela swojego głosu w licznych projektach muzycznych, współpracując z wieloma wspaniałymi muzykami i wokalistami. Ma na koncie również przygodę dubbingową użyczając swojego głosu postaci szalonej Bibi w projekcie personalizowanych piosenek dla dzieci.
person

BARBARA KURDEJ-SZATAN Roxie Hart

Aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa; wokalistka, prezenterka. Absolwentka PWST w Krakowie. Urodzona w Opolu, w którym rozwijała się muzycznie. Najpierw w chórze Schola Cantorum Opolensis Legenda, później w Opolskim Studiu Piosenki, następnie w chórze Opole Gospel Choir, z którym śpiewa i koncertuje do dziś. Ukończyła szkołę muzyczną I stopnia w klasie wiolonczeli. W spektaklu dyplomowym krakowskiej PWST zagrała rolę Leni w „Procesie” Franza Kafki (reż. W. Kościelniak). W latach 2008 - 2010 była związana z Teatrem Nowym im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu gdzie zagrała w sztukach: „Sen nocy letniej” (reż. W. Kościelniak), „W sobotę o ósmej” (reż. M. Puchalski), „Mary Stuart” (reż. W. Zawodziński). Jako wokalistka od 2012 r. występuje także na deskach Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie. Szerokiej publiczności znana jest z ról serialowych m.in. w „Barwach szczęścia”, „Usta, usta” i „Na dobre i na złe” oraz z programu rozrywkowego X-Factor, w którym wraz z zespołem Soul City dotarła do finału. Rozpoznawalność przyniósł jej udział w kampanii reklamowej „Gwiazdy przeszły do PLAY” oraz rola Joanny Tarnowskiej w serialu „M jak miłość”. Na dużym ekranie wystąpiła m.in. filmach: „Wkręceni 2”, „Dzień Dobry! Kocham Cię” i „7 rzeczy, których nie wiecie o facetach”. Jest laureatką trzech Telekamer dla najlepszej aktorki. Serca publiczności Krakowskiego Teatru VARIETE skradła rolą zwariowanej Elle Woods w musicalu „Legalna Blondynka” (reż. Janusz Józefowicz). Od 2016 r. prowadzi program „Kocham Cię, Polsko” oraz (wraz z Tomaszem Kammelem i Maciejem Musiałem) program „The Voice of Poland”. Od jesieni 2017 r. wciela się w rolę Marii Biernackiej w serialu „W rytmie serca”.
person

MICHAŁ STASZCZAK Billy Flean

Aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Od 1997 r. związany na stałe z Teatrem im. S. Jaracza w Łodzi. Nagrodzony m.in. Złotą Maską w 2013 r. Wykładowca Wydziału Aktorskiego, profesor Szkoły Filmowej w Łodzi a także od 2012 r. jej prorektor. Wielokrotny uczestnik gal oraz koncertów wrocławskiego Przeglądu Piosenki Aktorskiej, obdarzony mocnym głosem o charakterystycznej barwie. Współpracuje regularnie m.in. z Wojciechem Kościelniakiem, Agatą Dudą - Gracz, Cezarym Studniakiem, Piotrem Dziubkiem, Konradem Imielą - pasjonatami współczesnej interpretacji piosenki aktorskiej. Na swoim koncie ma ponad 50 ról.
person

ŁUKASZ SZCZEPANIK Billy Flean

Śpiewający aktor i manager kultury. Absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie, Filologii Polskiej UWr oraz Zarządzania Kulturą UJ (studia podyplomowe). Debiutował główną rolą w musicalu „Hair” (reż. W. Kościelniak). Współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym, Teatrem Łaźnia Nowa i Teatrem Współczesnym w Krakowie. Pojawił się epizodycznie w serialach: „Na dobre i na złe”, „Pierwsza miłość”, „Barwy szczęścia” i „Ojciec Mateusz”. Był słuchaczem Opolskiego Studia Piosenki, gdzie współpracując z Opole Gospel Choir śpiewał w chórkach m.in. Maryli Rodowicz, Natalii Kukulskiej, Mieczysława Szcześniaka i Marysi Sadowskiej. Od 2013 r. jest liderem bocheńskiej grupy KraFcy, z którą dotarł do półfinału 6. Edycji programu „Must be the music” i przygotowuje autorski materiał płytowy. Jest także ambasadorem garniturowej marki DIAK.
person

KRZYSZTOF BRODA-ŻURAWSKI Amos Hart

Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego w Gdyni. Na scenie zadebiutował jako sześciolatek w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym, a od pierwszego roku studiów związany był z Teatrem Muzycznym w Gdyni. W 2007 r. był jednym z siedmiu finalistów Konkursu Aktorskiej Interpretacji Piosenki na PPA we Wrocławiu. W 2012 r. wystąpił w prapremierze autorskiego musicalu Krzesimira Dębskiego i Andrzeja Ozgi „Nie ma solidarności bez miłości” (reż. M. Wojtyszko), gdzie grał Jarka i Wodzireja. W tym samym roku wykreował dwie role – Rudego i Dick’iego w musicalu „On house” (reż. M. Znaniecki). W 2013 r. otrzymał Nagrodę dla Najlepszego Aktora za rolę w filmie krótkometrażowym „A co tu widzisz?” (reż. I. Bielecka) na 48Hours Film Project Warsaw. W tym samym roku zagrał główną rolę w niemieckim filmie fabularnym „G” oraz w krótkometrażowej „Wacie cukrowej” (reż. K. Kołodziński). Od 2014 r. współpracował z Teatrem Rampa, gdzie w Broadway’owskim musicalu „Rent” zagrał Angel’a oraz dołączył do obsady spektaklu „Latający Cyrk Monty Pythona”, a także „Mistrza i Małgorzaty”. Wystąpił również w podwójnej roli Dr. Scotta i Eddie’go w musicalu „The Rocky Horror Show” w OCH-Teatrze. Jako Kudłaty w produkowanym przez Warner Brothers widowisku „Scooby Doo i widmo piratów” odbył trzykrotnie tournée po Polsce i Litwie. Zagrał Lenina w musicalu „21/STRAJK” (reż. J. Stańka i J. Połoński). Z Wojciechem Kościelniakiem współpracował przy takich produkcjach jak: „Scat, czyli od pucybuta do Milionera”, „Hair”, „Sen nocy letniej” czy „Gorączka”. Obecnie można go oglądać także w spektaklu „Bromba w sieci” w Teatrze 6 piętro. Wiosną 2018 r. spodziewana jest premiera brytyjskiego thrillera „She lived on Franklin Av.”, w którym zagrał jedna z głównych ról. W listopadzie 2017 r. dołączył do doborowej obsady opartego na kultowym filmie - musicalu „Dzień Świra” (reż. M. Kołaczkowski) grając Synka w Londynie i Brukseli.
person

PAWEŁ TUCHOLSKI Amos Hart

Absolwent PWST w Warszawie. Brał udział w amerykańsko - polskiej koprodukcji przedstawienia na podstawie piosenek Kurta Weil’a i George’a Gershwina w Centrum Eugene’a O’Neil’a w Waterford. Laureat głównej nagrody na Wojewódzkim Przeglądzie Teatralnym w Bydgoszczy za monodram „Bal w operze” J. Tuwima. Zdobył główną nagrodę na Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Warszawie za przedstawienie „Nic nie jest takim jak się wydaje” (reż. Ł. Kos i J. Papis) oraz za arie Mistera X w przedstawieniu „Niech się przędzie bajki nić” (reż. J. Papis). Współtwórca pięciu kreacji zbiorowych: „Lekcja dykcji”, Pluskwa W. Majewskiego, „Guybal Wahaza”r S.I. Witkacego, „Idem per idem” w kreacji zespołowej oraz „Męczeństwo i śmierć” Jeana Paul Marata wg. Petera Wiessa w Teatrze im. Alberta Tisson. Na scenie Teatru Dramatycznego w Warszawie występował w „Człowieku z La Manchy”, „Szaleństwie Jerzego III”, „Szóstym stopniu oddalenia”, „Bracia i siostry i …”, „Ptaszku zielonopiórym”, „Poskromieniu złośnicy”, „Powrocie Odysa”, „Operze żebraczej” oraz w musicalu „Operetka”. W Teatrze Komedia wystąpił w musicalu „Chicago” oraz „La Cage Aux Folles”. Jako Detektyw grał w „Pomyśle na morderstwo” E. Taylor w Teatrze Kwadrat w Warszawie. Związany z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, gdzie zagrał rolę tytułową w Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Występował również w Teatrze Prezentacje w „Piosenkach Francuskich” (reż. R. Szejd) oraz w Teatrze Muzycznym w Gdyni, gdzie wcielił się w tytułowego Shrek’a. Na ekranach telewizji można było go zobaczyć w projektach: „Upiór”, „Złoty garniec”, „Voltaire w niebie”, „Kram z piosenkami”, „Muzy pod gruszą”, „Oczy niebieskie”, „Młode wilki”, „Klan”, „Boża podszewka”, „Na dobre i na złe”, „Kryminalni”, „Plebania”. Użyczył głosu do ról tytułowych w „Alladynie” i „Królu Lwie” w polskich wersjach dubbingowych filmów Walta Disneya.
person

MARIE NAPIERALSKA "Mama" Morton

Studiowała wokalistykę jazzową w Chicago. Od ośmiu lat artystka Teatru Studio Buffo w Warszawie, gdzie występuje w przedstawieniach „Polita”, „Ukochany Kraj”, „Romeo i Julia” w roli pani Capuletti. Można ją usłyszeć koncertach „Hity Buffo” oraz w wieczorach z muzyką bałkańską, rosyjską i latynoską. Występowała również z Teatrem Buffo w programach rozrywkowych „Przebojowa Noc”, „Złota Sobota”, czy „Jaka to melodia”. Została zaproszona przez Janusza Józefowicza i Jana Stokłosę do współpracy przy musicalach „Prorok”, „Pola Negri” i „Romeo i Julia” w 3D z premierą w Moskwie i St. Petersburgu. Prowadzi klasę wokalu w Studiu Artystycznym Metro. Jej uczniowie to dzisiaj obecni artyści Teatru Buffo tacy jak Natalia Kujawa, Janek Traczyk, Martyna Jaskulska czy Mateusz Jakubiec. Uczestniczka programu „The Voice of Poland”. W Teatrze VARIETE występowała w spektaklu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz) w roli fryzjerki Paulette. Zdobywczyni samowara w Zielonej Górze, gość koncertów radia Zet i Dwójki. Na swoich koncertach śpiewa akustycznie muzykę z pogranicza soul i r&b. Obecnie składa swój pierwszy autorski album, do którego sama tworzy muzykę i teksty.
person

JUSTYNA WOŹNIAK "Mama" Morton

Absolwentka wrocławskiej PWST, laureatka nagrody Tukan Publiczności na Przeglądzie Piosenki Autorskiej we Wrocławiu. Współpracowała między innymi z Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Aktualnie można ją zobaczyć na deskach Teatru Syrena w Warszawie. W Krakowskim Teatrze VARIETE, gdzie współtworzyła obsadę musicalu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz) oraz „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski). Na swoim koncie ma także m.in. występ u boku Krystyny Prońko, a szeroka publiczność polubiła ją za rolę sekretarki Woydatta w popularnym serialu „Galeria”.
person

DANIEL CHODYNA Mistrz Ceremonii

Aktor teatralny i filmowy, wokalista, tancerz. Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim na specjalizacji musicalowej. Jeszcze przed studiami współpracował m.in. ze Studio Buffo w Warszawie. Już w trakcie studiów zaczął grać na dużych scenach w całym kraju. Wstąpił m.in. w głównej roli w „Weselu Żuławskim z XVII w” w Teatrze Wybrzeże, musicalu „Upiór w operze” w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zagrał kilka głównych ról męskich w musicalach, z których wymienić należy: „Zorro” w Teatrze Komedia, „Prześliczną wiolonczelistkę” w CKK Katowice oraz „Legalną Blondynkę” w Krakowskim Teatrze VARIETE. Wstąpił w wielu polskich serialach takich jak : „Barwy szczęścia”, „Klan”, „Przepis na życie”, „Na wspólnej”, czy „Miasto Skarbów”. Był uczestnikiem programu IDOL Polska 2017, gdzie zajął 13 miejsce. Właściciel Agencji Artystycznej LUMOS oraz zespołu wokalnego NOX. Uwielbia gotować i karmić innych oraz poznawać nowe miejsca i smaki. Kocha morze i Gdańsk, gdzie na co dzień mieszka.
person

KRZYSZTOF SUSZEK Mistrz Ceremonii

Pochodzi z Lublina. Studiował na Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (kierunek: aktorstwo). Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. W spektaklu dyplomowym w Akademii Teatralnej wcielił się w postać Titta – Nane w „Awanturze w Chioggi„ (reż. P. Aigner). W Studium Wokalno-Aktorskim jego przedstawieniem dyplomowym było „Czyż nie dobija się koni?” w (reż. M. Talarczyk), gdzie zagrał rolę Pedro de Ortegi. W Teatrze Muzycznym w Gdyni wystąpił w takich przedstawieniach jak: Shrek (reż. M. Korwin), „Skrzypek na dachu” (reż. M. Korwin), „Zły” (reż. W. Kościelniak) oraz „Kumernis, czyli o tym jak świętej Panience broda rosła” (reż. A. Duda-Gracz). Brał udział w koprodukcjach Teatru Muzycznego w Gdyni z niemieckim Uckermearkische Buehnen Schwedt: „Romeo i Julia” (reż. Reinhard Simon) oraz “Willi bald im elfenwald” (reż. R. Simon). Od sezonu 2016/2017 związany z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie gra w spektaklach: „Zakonnica w przebraniu (reż. J. Mikołajczyk), „Madagaskar – musicalowa przygoda” (reż. J. J. Połoński), „Evita” (reż. S. Gonciarz), „Jekyll & Hyde” (reż. S. Gonciarz), „Księżniczka Czardasza” (reż. G. Chrapkiewicz), „Skrzypek na dachu” (reż. A. Hofman). Poza teatrem – instruktor windsurfingu, pasjonat beatboxu, miłośnik podróży.
person

MICHAŁ PASTERNAK Mary Sunshine

Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Jego rolą dyplomową była postać George Jerome w spektaklu „Czyż nie dobija się koni?” (reż. M. Talarczyk). Pochodzi z Puław, gdzie rozwijał swoje zainteresowania artystyczne w Zespole Baletowym Etiuda prowadzonym przez Zofię Stec, z którym uczestniczył w wielu ogólnopolskich oraz międzynarodowych przeglądach tanecznych. Na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni zadebiutował w spektaklu „Grease” (reż. M. Korwina). Na deskach tego teatru występował również w Skrzypku na dachu, Shreku, Lalce, Złym, a także Klubie Kawalerów. Współpracował z Centrum Kultury w Gdyni, gdzie zagrał rolę Protazego w spektaklu „Piaskownica” (reż. G. Chrapkiewicza). Wziął udział w projekcie „Śpiewający Aktorzy” na scenie kameralnej Teatru Wybrzeże.
person

DAGNY CIPORA Liz

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi. Za wybitne wyniki w nauce otrzymała w 2011 roku stypendium rektora, a rok później wyreżyserowała swój autorski monodram muzyczny z songami Bertolta Brechta pt. „DAGNY.BRECHT.księżniczka.żebraków”, którym reprezentowała łódzką „filmówkę” na festiwalach w: Berlinie, Krośnie, Krakowie, Lublinie i Rzeszowie. Na ostatnim roku studiów zadebiutowała główną rolą żeńską w musicalu „Our House Tima Firtha” (reż. M. Znaniecki) w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Równocześnie rozpoczęła naukę w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej na Wydziale Wokalnym (recital dyplomowy aktorki odbędzie w 2018 r.). Po ukończeniu studiów na Wydziale Aktorskim dołączyła do zespołu artystycznego Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, gdzie zagrała swoje najważniejsze role: Nawal w „Pogorzelisku” W. Mouwada (reż. C. Ibera), Maszę w „Trzech Siotrach” Czechowa (reż. M. Miklasz) oraz Wandę w „Wenus w futrze” Davida Ivesa (reż. J. Nowara). Za rolę Goplany i Shirley Temple w spektaklu „Balladyna” Juliusza Słowackiego (reż. R. Rychcik) otrzymała Krakowską Nagrodę Loży 2015. W tym samym roku została uhonorowana Nagrodą Zarządu Województwa Podkarpackiego za szczególne osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury.
person

JUSTYNA JELEŃ Liz

Absolwentka Państwowego Policealnego Studium Wokalno - Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Swoją przygodę z teatrem zaczęła w wieku 10 lat na deskach Opery na Zamku w Szczecinie w „Skrzypku na dachu”, jako najmłodsza córka Tewiego. Później występowała na scenie Teatru Muzycznego w Gdyni w spektaklu pt. „Chłopi” (reż. W. Kościelniak). W Gdyni również, na scenie dramatycznej Centrum Kultury, można było ją zobaczyć w spektaklu pt. „Piaskownica” (reż. G. Chrapkiewicz). Ukończyła także studia na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek zarządzanie instytucjami artystycznymi. W ubiegłbym roku próbowała swoich sił jako prezenterka pogody. Nie wyobraża sobie życia bez rodziny, słońca i rolek.
person

KAMILA KROPKOWSKA Annie

Absolwentka Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Na deskach największego Teatru Muzycznego w Polsce występowała w musicalu „Chłopi”(reż. W. Kościelniak) oraz „Shrek”. Finalistka programu „Szansa Na Sukces” w 2009 r. oraz uczestniczka I edycji „Bitwy na Głosy” w drużynie Macieja Miecznikowskiego. Aktualnie można ją zobaczyć w roli Babajki w spektaklu „Statek Szaleńców” (reż. N. Kolada) w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Z Krakowskim Teatre VARIETE związana od samego początku jego istnienia. Występowała w roli Trenerki Fitness Brooke Whindam w musicalu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz) oraz „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski).
person

FLAUNNETTE MAFA Annie

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Katowicach oraz Państwowego Policealnego Studium Wokalno - Baletowego w Gliwicach. Debiutowała na scenie w spektaklu „Wakacje Don Juana” (reż. A. Polony) w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Będąc z nim związana wystąpiła m.in. w spektaklach takich jak: „Rodzina Adamsów” (reż. J. Mikołajczyk), „Dźwięki Muzyki” (reż. M. Sartova), „Karnawał Latynoamerykański” (reż. P. Gabara), „I have a dream” (reż. R. Lybeck, J. Aström), „Mały Książę” (reż. C. Domagała) oraz licznych koncertach musicalowych i gospelowych. Współpracuje również z Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, występując w spektaklach „Człowiek z La Manczy” i „Makbet” w roli Wiedźmy.
person

IGA RUDNICKA June

Studentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na wydziale wokalno-aktorskim. Od dziecka związana z teatrem, tańcem i muzyką. Swoje pasje zaczęła rozwijać w MDK, a później na lekcjach indywidualnych. Tańczyła balet, taniec towarzyski, hip-hop, jazz, dancehall, taniec współczesny i inne. Brała udział w wielu konkursach wokalnych, tanecznych oraz licznych festiwalach teatralnych. Laureatka m.in. nagrody głównej w konkursie na najlepszą interpretację piosenki Piwnicy pod Baranami oraz Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego w kategorii poezji śpiewanej. Miała okazję sprawdzić swoje możliwości na scenach zagranicznych, w tym np. na festiwalu Barraques w Palamós w Hiszpanii. Z wiekiem zaczęła w niej kiełkować miłość do jazzu i bluesa. Jednym z jej największych marzeń jest podjęcie studiów na kierunku wokalistyka jazzowa na Uniwersytecie Barckley w Bostonie.
person

MAGDA SZCZEPANEK Hunyak

Aktorka i dziennikarka. Z muzyką związana od zawsze. Laureatka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali. Zwyciężczyni „Szansy na sukces” z piosenkami Katarzyny Gartner. Następnie przez kilka sezonów wokalistka w zespole kompozytorki, z którą zagrała cykl koncertów pt. „Testament Agnieszki Osieckiej” , a także wydała płytę do książki z bajkami „Gdy noc zamienia się z dniem”. Pierwsze kroki na scenie w charakterze aktorki postawiła na deskach Teatru im. S. Żeromskiego w Kielcach, gdzie grała Dianę Barry w musicalu „Ania z Zielonego Wzgórza” (reż. J. Szurmiej). Kolejne lata spędziła na deskach teatrów w całej Polsce. Związana z Teatrem Storia ze Starego Sącza, gdzie zagrała m.in. Gerdę w spektaklu „Królowa śniegu”(reż. Ł. Głąba). Od 2015 roku związana z Teatrem Plejada oraz Krakowskim Teatrem VARIETE, gdzie odgrywała rolę Vivienne Kensington w musicalu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz), występowała w „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski) i gdzie obecnie można ją podziwiać w roli Polly Perkins w farsie muzycznej „Dziewczyna z plakatu” (reż. J. Szydłowski).
person

KATARZYNA PTASIŃSKA Mona

Studiowała aktorstwo w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Ukończyła Historię na Uniwersytecie Warszawskim, oraz Teatr w kulturze w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Jej debiutem scenicznym była rola Kessi w spektaklu „My, dzieci z dworca ZOO” w Teatrze Kamienica w Warszawie. Szerszej publiczności znana jest jako Ala Kozłowska z serialu „M jak miłość”. Do filmów z jej udziałem należą m.in.: „Nina 25”, „Pył”, „Jeszcze raz”, „Ewangelia”, „Lalka”, „Na wieży Babel”, „Święto zmarłych”. Współpracę z Krakowskim Teatrem VARIETE rozpoczęła „Legalną Blondynką” i rolą Chutney Windham, która była jej debiutem musicalowym. W „Variete Film Show” wcielała się m.in. w postać brawurowej Marilyn Mornoe. Od 2017 r. można ją zobaczyć także w serialu „Na Wspólnej” w roli Beaty.
person

BEATA ŚLIWIŃSKA Mona

Aktorka, wokalistka, animatorka kultury. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na wydziale aktorskim, specjalność wokalno-aktorska. Absolwentka L’art Studio, studentka animacji społeczno-kulturalnej na Uniwersytecie Śląskim. Współpracuje z Krakowskim Teatrem VARIETE, Teatrem Odwróconym w Krakowie, Biblioteką Piosenki Polskiej w Krakowie, Mocap.pl, Sztukson Studio, Pentagon Studio, Akademią Multiart i Krakowską Szkołą Filmową. Pracuje również jako prezenterka portalu Kinguin, a także pedagog w szkole wokalno-aktorskiej w Krakowie, instruktor warsztatów teatralnych i musicalowych dla dzieci i młodzieży. Wystąpiła w filmach pełnometrażowych i krótkometrażowych jak np. „Wirujący Keks” (reż. N. Wojciechowski), „No One Lives Forever” (reż. M. Hayworth), „Fragmenty” (reż. A. Woszczyńska), „Limes” (reż. M. Halerz), „Je ne regrette rien” (reż. J. Warpechowski), „Discopolo” (reż. M. Bochniak), “Music, war and love” (reż. M. Coolidge), “Zimno.Ciepło” (reż. M. Pawłowska) oraz serialach m.in: „Julia”, „Pierwsza Miłość”, „Barwy Szczęścia”, „Majka”, „Galeria”.
person

ANNA PACOCHA Kitty

Tancerka, dyplomowana instruktorka tańca jazzowego, choreograf, absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku fizjoterapia. Sędzia Polskiej Federacji Tańca. Naukę tańca rozpoczęła w rodzinnym mieście Puławy. W latach 2000-2003 była tancerką w szkole Agustina Egurroli. Występowała w programach rozrywkowych jako tancerz i choreograf. W latach 2007 - 2017 współpracowała z Akademią Tańca „Hakiel” jako tancerz, instruktor tańca, choreograf. W 2008 r. nawiązała współpracę z Teatrem Tańca Sway pod kierunkiem Anny Wielogórskiej, gdzie brała udział w licznych produkcjach tanecznych, m.in. jako solistka spektakli: „Siostry”, „Human” oraz „Halfway” w Teatrze Żydowskim w Warszawie. W 2010 r. obroniła z oceną celującą tytuł Instruktora Tańca o specjalizacji jazzowej pod patronatem Ministerstwa Kultury i Sztuki w Warszawie. Obecnie pracuje jako trener i instruktor tańca przy szkole Vibe Dance Center oraz Teatrze Tintilo w Warszawie. W VARIETE współtworzyła obsadę musicalu „Legalna Blondynka” (reż. J. Józefowicz) oraz Variete Film Show (reż. J. Szydłowski).
person

AGNIESZKA WOŹNIAK Kitty

Tancerka, dyplomowana instruktorka tańca jazzowego, studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku Taniec. Posiada Dyplom instruktora rekreacji ruchowej o specjalności Taniec jazzowy wydany przez Egurrola Dance Studio i Polską Akademię Sportu. Absolwentka Szkoły Muzycznej I stopnia w Tarnobrzegu w klasie fortepianu oraz uczennica Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Mielcu. Uczestniczka wielu warsztatów tanecznych, teatralnych i wokalnych. Na co dzień tańczy i prowadzi zajęcia w Jazz Dance Center w Krakowie oraz współpracuje z agencją taneczną JDC Agency, biorąc udział w różnych eventach i pokazach tanecznych. Tańczy od dziecka, ma na swoim koncie wiele występów na deskach Tarnobrzeskiego Domu Kultury (m.in spektakl taneczno-muzyczny pt. „Krzyk”), udział w musicalu „9 i ½” Krakowskiego Teatru Remedium, a także główną rolę w spektaklu tanecznym pt. „Nieboskłon” w Nowohuckim Centrum Kultury. Obecnie występuje na deskach Krakowskiego Teatru VARIETE, a także w spektaklach „Broadway Exclusive” (reż. J. Wocial).
person

KAMIL KRUPICZ Fred Casley

Absolwent Wydziału Aktorskiego Warszawskiej Szkoły Filmowej Bogusława Lindy i Macieja Ślesickiego. Jako młody chłopiec trafił do Teatru Muzycznego Tintilo, gdzie szkolił się w różnych technikach tańca, śpiewu i gry aktorskiej. Występował na deskach Teatru Nowego w Warszawie, Teatru Nowego w Łodzi, Teatru Muzycznego w Łodzi, Teatru Polskiego, Teatru Rampa, Teatru Syrena, a także Theatre de l’echo w Paryżu. Ma na koncie osiem głównych ról musicalowych. Jako aktor zagrał też w kilku produkcjach telewizyjnych m.in. „Seks w mniejszym mieście” i „Niania”, a także w filmie „Przedtem, potem” (reż. E. Sewruk). Jako wokalista uczestniczył w różnych programach muzycznych, m.in. w programie „Bitwa na głosy” w grupie Natalii Kukulskiej, co zaowocowało współpracą przy koncercie zatytułowanym „Życia mała garść”, dedykowanym pamięci Anny Jantar i Jarosława Kukulskiego w ramach Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. W ostatnich latach brał udział w licznych spektaklach, m.in. „W cieniu” (reż. T. Kurpias) w Teatrze Rampa, gdzie zagrał główną rolę, „Zaczarowani” (jako Edward), „Książe i żebrak” (jako Lord Hertford), „Przygody Sary” (Profesor Dufarge). W Warszawskim Teatrze Komedia wcielał się w Chantal w „Klatce wariatek” (reż. G. Chrapkiewicz) i „Zorro” (reż. T. Dutkiewicza). Ostatnią produkcją, w której wcielał się w postać Eddiego był musical „Mamma Mia” w Teatrze Muzycznym ROMA. Pracuje nad debiutanckim albumem, na którym znajdą się utwory w stylistyce pop/soul/vintage. Jego pierwszy singiel „Pod prąd” znalazł się na antenie Radia Eska i Rmf Maxxx.
person

KAROL PRUCIAK Martin Harrison / Aaron

Absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz absolwent prywatnej szkoły aktorskiej Art – Play Doroty Pomykały i Danuty Owczarek. Współzałożyciel międzynarodowego kolektywu Interference, z którym otrzymał Nagrodę Specjalną Marszałka Województwa Śląskiego – Złotą Maskę za choreografię w spektaklu „Heimsuchung – Nawiedzenie”. Grał na deskach wielu teatrów, m.in. Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie, Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, czy Teatrze im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach. Uczestnik licznych festiwali w Polsce i na świecie, jak np. „Dialog” we Wrocławiu, czy Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Prowadził warsztaty teatralne m.in. w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie, podczas projektu "Podziel się swoim talentem” w Suwałkach, Gołdapi oraz Pułtusku, w Gimnazjum im. A. Kubickiego we Mstowie, w Macau Conservatory w Chinach oraz podczas rezydencji w Stambule.
person

JAKUB SIELSKI Sierżant Fogarty

Aktor młodego pokolenia, aktualnie student Akademii Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, wydział wokalno-aktorski. Początkowo jego plany były związane z medycyną i dietetyką – studiował Technologie Żywności i Żywienie Człowieka w Warszawie. Nie zapomniał przy tym o rozwoju artystycznym i rozpoczął naukę w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno-estradowym. Ostatecznie jego życie uległo zmianie. Rosnąca pasja do gry aktorskiej zaprowadziła go do PWST w Krakowie, gdzie mógł całkowicie skupić się na rozwijaniu swojego warsztatu aktorskiego. Już jako mały chłopiec tryskał energią i zamiłowaniem do sztuki, co szybko przerodziło się we współpracę z Teatrem Muzycznym Tintilo w Warszawie, z którym występował w musicalu „Opowieść wigilijna”. Był też uczestnikiem czwartej edycji programu The Voice of Poland, gdzie dał się poznać jako baryton o przyjemnej, lirycznej barwie. Wiele lat poświęcił na naukę tańca towarzyskiego. Uśmiechnięty i pozytywnie nastawiony do życia. W wolnych chwilach lubi jeździć na rolkach, próbować nowych smaków w kuchni i relaksować się przy dobrej lekturze.
person

KRZYSZTOF TYSZKO Harry

Od wielu lat obecny na scenie. Brał udział w wielu spektaklach, pokazach i przedsięwzięciach tanecznych, do których często tworzył choreografię. Współpracował z akrobatyczno-taneczną grupą Ocelot na arenie międzynarodowej. Jako asystent związany z Teatrem VARIETE niemal od samego początku. Współpracował przy „Lealnej Blondynce” (reż. J. Józefowicz), „Variete Film Show” (reż. J. Szydłowski) oraz obecnie w „Chicago”. We wszystkich tych tytułach występuje również na scenie. Można go również zobaczyć w „Mistrzu i Małgorzacie” (reż. W. Kościelniak) w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu oraz plenerowych widowiskach Teatru KTO. Współpracował również przy spektaklach muzycznych z teatrem Syrena w Warszawie oraz Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie. Jest pomysłodawcą i reżyserem „Rewii VARIETE”, w której odpowiadał również za finalny wygląd choreografii.
person

JACEK WAZELIN Sędzia

Swoje pierwsze kroki taneczne stawiał w tańcu towarzyskim. Jest absolwentem Studium Instruktorskiego Tańca Współczesnego w Poznaniu oraz Pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Razem z formacją tańca latynoamerykańskiego Takt Zomar Chełm dwa razy zdobył Mistrzostwo Polski. Również w tej kategorii zajął IV miejsce na Mistrzostwach Świata i Europy. Kilkanaście lat tańczył w zespole Pieśni i Tańca Ziemi Chełmskiej. Ma na swoim koncie współpracę przy powstawaniu programu „You Can Dance”, jako choreograf 6. edycji w stylu Broadway Jazz. Był odpowiedzialny za choreografię w programach telewizyjnych takich jak: „Bitwa na Głosy”, „Mam Talent” czy „Szymon Majewski Show”. Był nauczycielem tańca musicalowego w Egurrola Dance Studio, a także tancerzem grupy VOLT. Doskonalenie warsztatu u najlepszych pedagogów, pozwoliło mu na wybranie specjalizacji w stylu Broadway Jazz. Jako tancerz pracował w Teatrze Muzycznym w Lublinie, gdzie rozpoczął swoją przygodę z musicalem. Potem przyszedł czas na karierę w niemieckiej produkcji musicalowej „Mamma Mia Come Together”, na początku jako tancerz, a potem jako kierownik baletu. W 2005 r. był tancerzem i aktorem w największej niemieckiej produkcji musicalowej „West Side Story”. Obecnie tworzy i mieszka w Warszawie. Współpracuje z Warszawskim Teatrem Tańca. Współpracuje z wieloma zespołami tanecznymi w Polsce i zagranicą. Był dyrektorem artystycznym Festiwalu Młodych Teatrów Tańca w Lublinie. Współpracował z Teatrem Muzycznym Tintilo tworząc choreografie do musicali na deskach Teatru Rampa. Był wykładowcą tańca jazzowego na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej i Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Tworzy wiele choreografii do reklam i pokazów mody firm: Sunset Suits, Big Star, Dior, Red Star, Knorr, Radio Zet, Bank Pocztowy, Play i wiele innych oraz współpracuje z wieloma teatrami tworząc ruch sceniczny i choreografie. Prowadzi również Chełmską Akademię Musicalową w swoim rodzinnym mieście.
person

PAWEŁ GÓRALSKI Sekretarz Sądowy

Absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni oraz Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim. Na teatralnej scenie zadebiutował w musicalu „Chess”, z którym dwukrotnie odbył międzynarodowe tournée w ramach współpracy z Teatrem Muzycznym w Gdyni. W Teatrze Muzycznym w Gdyni brał udział w następujących spektaklach: „Fame”, „My Fair Lady”, „Grease”, „Shrek” oraz „Przebudzenie wiosny” (Moritz, rola dyplomowa). Z kolei na deskach gdyńskiej Sceny SAM od kilku lat bawi publiczność do łez rolą zwariowanego Bobby’ego w spektaklu „Mayday”. Związany również z warszawskim Instytutem Teatralnym, gdzie brał udział w spektaklu „Requiemaszyna”. Tytuł ten był wielokrotnie prezentowany i doceniany poza granicami Polski. W ostatnim czasie można go było zobaczyć w światowym musicalowym hicie „Mamma Mia” warszawskiego Teatru Muzycznego Roma, gdzie wcielał się w rolę Sky’a oraz był członkiem zespołu wokalnego.
person

MACIEJ ZARUSKI Sekretarz Sądowy

Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno – Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Od najmłodszych lat lubiący tańczyć i śpiewać. W wieku dziewięciu lat rozpoczął regularną przygodę z tańcem, co rozbudziło w nim zamiłowanie do sceny. W międzyczasie szkolił się na dyplomowanego Instruktora Tańca. Podczas nauki w Studium, obok spektakli wyjazdowych, koncertów i imprez okolicznościowych, na deskach Dużej Sceny Teatru Muzycznego w Gdyni, można było zobaczyć go w takich spektaklach jak „Skrzypek na dachu” (reż. J. Gruza), „Grease” (reż. M. Korwin), „Lalka” (w roli hrabiego Łysego) oraz „Chłopi” (reż. W. Kościelniak). Podsumowaniem nauki było wystawienie dwóch dyplomów, granych na deskach Teatru w Gdyni – „Pamiętnik z Powstania Warszawskiego” (reż. J. Bielunas) oraz „Poddani” (reż. D. Siastacz i E. Mrozińska). Od razu po szkole rozpoczął pracę w Teatrze Muzycznym w Poznaniu zaczynając od udziału w „Evicie” (reż. S. Gonciarz), następnie biorąc udział w kolejnych tytułach musicalowych, operetkowych i koncertach z repertuaru teatru: m.in. „Jekyll & Hyde” (reż. S. Gonciarz), „Królowa Śniegu” (reż. A. Romański) czy „Wesołej wdówce” (reż. D. Kustosik). W „Ani z Zielonego Wzgórza” (reż. M. Martini-Madej) możemy oglądać go w roli Gilberta, „Hello Dolly” (reż. M. Sartova) w roli Barnaby, „Skrzypku na Dachu” (reż. A. Hofman) oglądamy go jako krawca Motla Kamzil, w „Zakonnicy w przebraniu” w roli TJ-a-, próbującego schwytać uciekającą Deloris, za to w „Madagaskarze- musicalowej przygodzie” wciela się w rolę Marty’ego - zebry która znudzona życiem w Zoo, marzy o tym by zobaczyć dzicz. W poznańskiej wersji „Jesus Christ Superstar” wcielił się w rolę Piotra.
person

MATEUSZ MIELA Tancerz