Od poloneza do mazura

4 listopada, godz. 19:00

Wstęp wolny: obowiązują wejściówki

Balet Cracovia Danza zaprasza na premierę spektaklu Od poloneza do mazura, będącego kolejną odsłoną programu poświęconego prezentacjom polskich tańców narodowych w różnych formach, epokach i kontekstach. Przedstawienie w inscenizacji Romany Agnel i Dariusza Brojka jest barwnym freskiem prezentującym różne odmiany i style polskich tańców narodowych, oraz innych tańców wykonywanych na polskich salonach w XIX wieku.

Spektakl, zgodnie z tradycją Baletu Cracovia Danza, jako pierwsza premiera sezonu nie jest biletowany i jest prezentem dla mieszkańców Krakowa. Obowiązują wejściówki, które będą dostępne w kasie Krakowskiego Teatru Variete oraz w punkcie INFOKraków w Pawilonie Wyspiańskiego od środy 30 października 2019 roku, od godz. 10.

W przeciwieństwie do zeszłorocznej odsłony, która skupiona była na polskich tańcach XVII i XVIII wieku, Balet Cracovia Danza tym razem zaprasza widzów w świat tańca i zabawy XIX-wiecznej Polski. Pokazane zostaną nie tylko tytułowe polonezy i mazury, ale także modne wówczas kozaki i cracoviennes, a wszystko to zabłyśnie w repertuarze polskiego salonu. Ciekawostką tej części programu są prezentowane po raz pierwszy rekonstrukcje: mazura Hłaski, polskiego mistrza tańca w Wiedniu (choreografia Leszek Rembowski) i kontredansa-krakowiaka do muzyki Jana Stefaniego (choreografia Romana Agnel). Dzięki obecności żywej muzyki wykonywanej przez The Violin Consort i stylowym kostiumom, polski salon zaistnieje jak w dawnych czasach. Na finał spektaklu tancerze przeniosą widzów do opery, gdzie przedstawione zostaną tańce w choreografiach nawiązujących do stylistyki baletowej, czyli scenicznych prezentacji II połowy XIX wieku. Zwieńczeniem przedstawienia będzie słynny mazur ze Strasznego dworu Moniuszki, który połączy w karnawałowym wirze tancerzy baletowych i gości przybyłych do opery.

Specjalnie do tej premiery Balet Cracovia Danza zamówił stylowe opracowania XIX-wiecznej muzyki, tak aby zabrzmiała ona salonowo i zgodnie z regułami obowiązującymi w tamtych latach. Opracowania dokonał Maciej Prochaska, muzykolog, który był w tym roku nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej.

Inscenizacja: Romana Agnel, Dariusz Brojek

Choreografia: Romana Agnel, Alina Towarnicka, Dariusz Brojek, Leszek Rembowski

Kostiumy: Monika Polak-Luścińska

Kierownictwo muzyczne i opracowanie: Maciej Prochaska

Wykonawcy: tancerze Baletu Cracovia Danza oraz The Violin Consort pod kierunkiem Zbigniewa Pilcha

 

<< wróć